mandag 21. februar 2011

DØD 1

Fremover kommer jeg til å presentere en historie med en død, jevnlig.
Døden minner oss om at vi lever. Det er opplivende. Kos dere.

Her er den første historien ;

Lille Raggnhild

Lille Raggnhild var fattig og født i ringe stand
hun var ensom og forlatt på denne jord
hennes moder døde tidlig, mens Ragnhild var et barn
hennes fader på slagmarken falt.

Grev Woldin var mektig og rik i sin stand
han formanede sin sønn i største hast
å forlate sin Ragnhild og på sjøen drage ut
for å glemme sin trofaste brud.

Nei enn om jeg reiser hverken fjærnt eller nær
fra min Ragnhild som jeg har så kjær.
Heller vil jeg dø ut på bølgene
enn ifra min Ragnhild og gå.

Så møttes de da på det avtalte sted
og så tok de hverandre i hånd
så kastet de seg ut i det opprørte hav
som for evig skal være deres grav.

Ta dette i betrakning, foreldre som har barn
og la kjærligheten gå sin rette gang
for selv om hun var fattig, og selv om han var rik
ut i døden er alle vi lik.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar