mandag 21. juli 2014

Topp Fem , filmregisører

1. David Lynch

Jeg elsker stemningene han får frem i filmene sine, og jeg elsker den kreative prosessen han beskriver i intervjuene. Jeg elsker "rarheten" hans, særegenheten.   Twin peaks, fire walk with me og mullholland drive er favorittfilmene


2. John Cameron Mitchell

Jeg var på kino og visste ikke helt hva jeg skulle se, da Hedwig dukket opp og jeg ble helt frelst! superkul film. Jeg er veldig imponert over at han både har skrevet manus, spiller hovedrollen og har regi. Shortbus er også en fantastisk film, veldig gøy å ikke vite hva jeg gikk til på kino, siden det er masse eksplisitte sexscener med bevegede kjønnsorganer.


3. Lars von trier.

gal danske som har laget mye bra. Breaking the waves var kanskje den første jeg så som rørte meg, så har du Idiotene, en crazy dogmefilm. og jeg kunne nevnt fler, Riget kan du se trailer av på " Topp fem tv-serier ". Også må jeg nevne Antichrist og Dancer in the dark med Björk.




Ble først så glad i kortfilmen " sommerkjolen"


vakkert.   og det siste jeg så var 8 kvinner, utrolig kul alternativ musikalfilm



Hovedsaklig på grunn av filmen " dårlig oppdragelse "

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar