tirsdag 1. juli 2014

Femi Femi Feminin



Jeg har alltid vært en søt og vakker gutt, noen kaller det også feminin. I en anmeldelse av et teaterstykke jeg spilte i stod det en gang; "Magne Mattsson er kjent for sine feminine karaktertrekk  "
Jeg har kjent litt på det at jeg ikke er en " ekte mann", for noen hevder at menn skal te seg på bestemte måter for å være " en skikkelig mann " 

En gang var jeg på en skole hvor 15-årige gutter hadde fått på seg teatersminke, vanlig grunnsminke. Og opptil flere ganger hørte jeg at det ble kommentert da de møtte de andre guttene som ikke var blitt sminket; " Du ser ut som en j**la homo! ".
Hva sier det om hvordan homofile blir oppfattet og hva sender det ut av signaler?

I en gruppe på nettsiden "gaysir", en nettportal for homofile, finnes det en gruppe som heter " Vi som liker guttegutter og ikke femigutter ".  Den har latterlig mange medlemmer. Og hvilke signaler sender det? At hvis du er feminin så er du ikke bra nok ? 

 ( referer også til en reklamefilm der folk blir bedt om å løpe " som en jente ". Trykk her hvis du vil se den )



Jeg har blitt stor, og litt mindre søt. Men jeg ønsker for alle de søte guttene som kommer etter meg at de blir verdsatt og likestilt på alle måter, for det er faktisk helt fint å være følsom, såkalt feminin, vakker gutt.
Om Sigrid Bonde Tusvik sier at hun ikke liker gutter som bruker lengre tid enn henne på badet, så ikke bli sammen med henne hvis du bruker lang tid på badet. Hennes og andres smak definerer ikke din verdi. ville bare si det.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar