tirsdag 1. juli 2014

2 mils spasertur langs trondheimsfjorden

I går var jeg en tur i hommelvik på audition for barnetv-dubbing. Det var supergøy!
Da jeg skulle hjem til Trondheim igjen bestemte jeg meg for å gå.
Jeg er ikke kjent i området så jeg måtte spørre meg frem. De jeg spurte om veien så rart på meg og presiserte at det var laaangt å gå til Trondheim.
Men det var  jo litt av poenget, jeg ville ha en langtur.
jeg er ikke flink å gå i fjellet eller være aktiv på andre måter, men å gå langs veien Det liker jeg!

Først rotet jeg rundt på en sti og havnet langt inni skogen på en traktorvei. Jeg ble litt bekymret en stund, men da jeg omsider kom ned til sivilisasjonen igjen, så bar det straka vegen til Trondheim.
Det tok litt over tre timer og gå.
Utrolig fin kveld med solnedgang og knallrosa himmel ved Trondheimsfjorden.
Jeg møtte blandt annet en hest og et esel.
Følte på en måte at jeg var på en liten ferie.  
Jeg tenker på Erik By sin sang " Vandringsvise " når jeg går slik, og tenker at jeg er heldig.







2 kommentarer:

  1. høres ut som en fin tur, du er så flink til å gå - selv om det kanskje høres ut som et litt rart kompliment.

    SvarSlett
  2. https://www.youtube.com/watch?v=Sy4csr7Pde4

    Magne er flink til masse han ! -han er jævlig flink til å.. gå !!

    SvarSlett