onsdag 23. juli 2014

Topp Fem ALF PRØYSEN !

Om hainn er borte så levern læll


Til minne om kjære fine Alf.

Må få med denne nydelige sangen som Erik Bye laget til ære for han. jeg blir så rørt av den at jeg må gråte litt!


1. Kjærlighet på rundpinne 


Alf prøysen skrev mange små historier, og akkurat denne er jeg spesielt glad i. den handler om en forelsket jente som stadig roter seg borti gæligheita, og om menneskene rundt henne som støtter seg til moralen og folkevisdommen. Fin historie. desverre har jeg ikke funnet den noe sted, men finner jeg den skal jeg poste den er.


2. SLIPSTEINSVALSEN

En vakker og litt sørgmodig sang. nydelig. det finnes en versjon med Inger Lise Rypdal, Viggo Sandvik som er veldig fin, men finner den ikke så vi får nøye oss med denne


3. SOLSKINN OG SANG!


Barndomsminner som gjør meg i godt humør! Veldig gøy. trompeten til Kanutten er superfin!



4.Du ska få en dag i mårå

Tenk at gutten ikke fikk lov å tegne babylon...   så fin trøstesang


5. VÅRVISE


Typisk herlig prøysenmoral; La jentene få danse !  Denne muntrer meg opp








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar