fredag 11. mars 2011

Livets brød

For jeg er livets brød,
den som kommer til meg vil aldri være sulten igjen.

den som tror på meg vil aldri være tørst,
du har ikke trodd på meg selv om du har sett meg,

de som Gud har gitt meg vil komme til meg,
og jeg vil aldri avvise dem,
for jeg har kommet ned fra himmelrike,
for å utøvve den vilje,
viljen til Gud som har sendt meg, og ikke min egen vilje.
dette er Guds vilje, at jeg ikke skal miste en eneste en av de som han har gitt meg,
men heller løfte dem opp på den siste dag.
For det er min fars vilje at alle de som har sett hans sønn og trodd på han
skal få evig liv.
Jeg vil løfte dem opp siste dag.

1 kommentar:

  1. Hvilken venn vi har i Jesus, alt han vet og alt formår,
    tyngste byrde han oss letter når i bønn til han vi går.
    Akk men titt vår fred forstyrres, sorg og møye blir vår lønn,
    alt fordi vi ikke bringer, alle ting til ham i bønn.

    Blir du fristet eller prøvet, synes livets kamp deg hård,
    aldri skal du miste motet når i bønn til Gud du går.
    Selv om kjærest venn deg svikter, aldri svikter deg Guds sønn.
    Han kan hjelpe, han kan trøste, tal til ham om alt i bønn.

    Er ditt hjerte fullt av uro, tror du trengsler forestår,
    Jesus er den beste tilflukt når til ham i bønn du går.
    Bedre venn kan ingen finne enn Guds egen kjære sønn,
    bær i gleden som i sorgen, alle ting til ham i bønn

    SvarSlett