fredag 13. juni 2014

Som du ønsker at andre skal gjøre mot deg

Jeg var på konsert med nydelige Myrtoula Røe forleden, og ble helt forført av musikken hennes. Ikke bare det utrolige talentet, at en fjortenåring kan komme med så gode tekster og egenkomponert musikk, spille, synge og skrive så godt, men også innholdet i det hun formidler.
Spesielt sterkt traff det meg når hun sier at hun hadde en venninne som ikke hadde det så bra men ikke ville si hva det var, hvordan dette påvirket henne, og at hun sier " Jeg har det bra jeg, men jeg tenker mye på dem som ikke har det så bra".

Og nå har jeg nettopp sett ett program om nett-hat, og det slår meg hvor mye kritikk og faenskap som finnes i mennesker.
Og jeg tenker også på at de fleste har sitt å stri med på en eller annen måte. Og jeg tenker; hva skal til for at vi kan bli litt snillere med hverandre?, jeg tror vi trenger det i disse hårde tider, hvor vi har det så godt materielt sett og vi skulle ikke lide noen nød, men inni oss kan vi likevel ha det vondt.
Og uansett om man ikke sliter så er det godt når noen er litt ekstra god mot deg, er det ikke?

SÅ min oppfordring er følgende;

Finn en person du er glad i og beundrer/ er takknemlig for at du kjenner,
og en person du ikke kjenner så godt.

-Gjør en god gjerning til hver av dem i dag ( evt planlegg det i dag og gjør det så fort som mulig )

( Det kan være alt fra å skrive en ekstra hyggelig melding på facebook til å lage mat til vedkommende, overaske på en eller annen måte, spandere en øl eller kaffe, skrive et dikt,sende et brev, synge en sang, hva det måtte være, bare ha det i bakhodet; " som du ønsker at andre skal gjøre mot deg )

husk at små ting kan bety så mye. Gjør det i dag! Og fortell meg gjerne om det!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar